7 Ağustos 2013 Çarşamba

GÜLEN CESET (THE LAUGHING CORPSE) - LAURELL K. HAMILTON #2

Anita Blake serisinin, son derece sürükleyici bir maceranın içine dalmanıza neden olacak ikinci kitabı...
Goodreads puanı 5/4.08 benim kişisel puanım 5/4.50 fazlasıyla beğendimi söyleyebilirim..

                                       (KAPAK ARKASI)

Laurell K. Hamilton'ın romanları, okuyucuları, ölü diriltici ve vampir avcısı Anita Blake'in tehlikeli dünyasına götürüyor. Yeraltından bir yaratık St. Louis'de dehşet saçıyor. Ve Anita bazı sırların gömülü, bazı insanların da ölü kalması gerektiğini öğrenmek üzere... 


"Çok tehlikeli biriymişim gibi davranıyorlar bana. Oysa hiç abartmıyorum ki... Ölüleri diriltip birkaç vampir öldürüyorsun sonra da insanlar seni canavar olarak görmeye başlıyor. Tamam, bu bazen üzücü. Ama artık... Avantajları da var. Cidden buraya silahsız geleceğimi mi sandın, diye sordum mesela. Sesim kulakta ciddi ve gerçekçi tınlıyordu. Hayatın üstüne bahse girmek ister misin?"

 

Bu kitapta önce açgözlü paragöz patronu Bert'in sınırlarının nereye kadar olduğunu öğrenen Anita hemen sonrasında da Orta Batı'nın en güçlü vudu rahibesi Dominga Salvador ile kapışıyor.. Şehirde inanılmaz kanlı cinayetler işlenirken bir çocuk kayıp. Kayıp çocuk öldü mü? Hayatta olabilme ihtimali var mı? Bu ihtimal bile Anita'nın herşeyi göze alarak hareket etmesi için yeterli aslında. Anita tek başına bütün kötü adamlarla aynı zamanda kötü canavarlar ile baş etmeyi iyi biliyor.

Polis ile birlikte çalışıyor olmasına rağmen Anita olayların ortasında tek başına...

Jean Claude çok fazla ortalarda olmaması biraz can sıkıcı olmakla birlikte ilerleyen kitaplarda acısını çıkaracağını bildiğimden çok da rahatsız edici değil.

Aslında bu serinin beni en çok etkileyen genel özelliği çok detaylı anlatımı. Yani yazar o kadar detaya iniyor ki, kocaman bir kitap Anita'nın sadece bir günü ve bir gecesini anlatıyor olabilir. Asla sıkıcı değil müthiş akıcı bilakis detaylar sizi daha da çok içine çekiyor..


Hele kitabın sonunda zorunda kalarak nekromensır yeteneğiyle çılgın atması.. Gerçekten etkilendim. Muhteşemdi... Jean Claude bile Anita'dan tırstı bu aşamada..

bu seriye başlamayan bence çok şey kaçırıyor demektir.. kadın karakterler her zaman birilerinin onları kurtarmasını bekleyen aciz, naif ve kırılgan canlılar olmak zorunda değil.. anita blake fantastik edebiyatın kraliçesi.. Muhteşem bir kitaplar sizleri bekliyor.

keyifli okumalar..




7 yorum:

  1. merhabalar :) hayatımda hiç fantastik roman okumadım takip ettiğim bloglarda da oldukça yaygın .. çok merak ettiğimi söyleyebilirim :) bu arada sayfama da beklerimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin ve başlamak için anita blake serisinden daha iyi bir kitap öneremem:)
      eğer severseniz inanılmaz sever ve zaten fantastil öğelerin tutkunu olursunuz yok sevmezseniz zaten asla fantastik edebiyatla işiniz olmaz nefret edersiniz ne yazık ki arası yok.

      bir de pc cast tanrıça serisine göz atın derim bahar tanrıçasını özellikle tavsiye ederim:):)

      Sil
    2. P.C Cast'in Gece Evi serisini okumuştum ben de. Uzadıkça saçmalamaya ve sıkıcı olmaya başladı. Bu yüzden Tanrıça serisine başlamaktan vazgeçtim. Aynı şeyin bu serinin başına da gelmesinden korkuyorum.

      Sil
  2. gece evi serisinin fazla uzadığına bende katılıyorum ama ne yazık ki başladığım seriyi bitirmeden duramıyorum:)
    tanrıça serisine kesinlikle ama kesinlikle başlamanızı öneririm kitaplar konular ve karakterler bakımından tamamen farklı her kitapta başka bir mitolojik tanrının ve onun tanrıçası olacak asıl kızın hikayesini okuyorsunuz..
    ve anita blake.. ne kadar saçmalarsa saçmalasın ne kadar uzarsa uzasın sıkıcı olamayacak tek seri budur herhalde.. fantastik edebiyat seviyorsanız bu seriye daha evvel başlamadığınıza çok pişman olacaksınız..
    tavsiye ediyorum hatta ısrar ediyorum:) anita efsanedir:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanrıça serisi aklımda. Listemde boş yer şimdilik yok. Elimden geldiğince boşaltmaya çalışıyorum :D
      Anita'nın efsane olduğuna şüphem yok ama şöyle bir gerçek var ki benim annem de efsane :P Suçlu Zevkler'in kapağını görmesi bile yeter kitabı aldırmaması için :/ Gerçi 9. kitaba kadar pek fazla cinsel içerik yokmuş ama yine de aldırmaz.

      Sil
    2. anita da evet pek fazlaı bırakın hiç cinsellik yok diyebilirim ilk başlarda:):)
      kapağını saklamayı dene yine de başla derim:):)

      Sil
    3. Aynı Yıldızın Altında kitabının cildiyle saklarım aslında :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...