19 Ağustos 2013 Pazartesi

LANETLİLER SİRKİ (CIRCUS OF THE DAMNED) - LAURELL K. HAMILTON #3




kesinlikle serinin mihenk taşı olan kitabı..
goodreads puanı 5/4.14 kişisel puanım 5/4.50

olayların çoğuna gebe olan bu kitap kesinlikle anita severler tarafından okunmalı asla atlanmaması gereken bir kitap diyerek başlıyorum yazmaya..

öncelikle ilk iki kitaptan daha hareketli ve aksiyonlu bir kitap olmuş lanetliler sirki..   Jean Claude'un atağa kalkarak Anita'ya insan hizmetkarı olduğunu kabul ettirmeye çalışma çabası takdire şayan doğrusu. bu noktada aldığı risklerden de gerçekten gözü kara olduğunu görebiliyoruz. ancak richard faktörünün devreye girmesiyle birlikte Jean Claude'un şansı tamamen mi yok olacak? Tabi ki hayır.. Jean Claude bunu da kendi lehine çevirmeyi bilecek tabii ki:)


bu kitabın bir diğer özelliği ise anita'nın  (yukarıda da adı geçen)  Richard ile tanışmasıdır ki bu serinin ilerleyen kitaplarında bayağı üzerinde durulacak hatta anita kurtların lupası bile olacak yani o kadar diyorum..

richard karakteri o kadar şeker ki ve o kadar insan görünüyor ki.. sıradan bir fen öğretmeni hayatı yaşayan ancak canavarlığını reddeden bir karakter richard. ve ilk çıkmalarında anita'yı mağaracılık yapmaya davet ediyor inanabiliyor musunuz? çok tatlı aslında.. anita'nın insanlığı onu çok etkilese de aslında anita'da tam bir insan sayılamayacak kadar özellik barındırıyor kendisinde..


anita'nın yaptığı iş zaten çok tehlikeli bir de polise danışmanlık yapması, ayrıca vampirler ve likantroplarla takılması üstelik tüm bu likantrop sürüleriyle vampir topluluklarının ayrı ayrı kendi içinde kuralları olması bir de anita'nın bu kurallara uygun oynamak zorunda kalması heyecan dozunu arttırıyor. anita tüm tehlikelerden kurtulmayı başarırken okuyucuya inanılmaz  bir tatmin duygusu yaşatıyor.

anita'nın hayattaki en iyi dostu(!) edward yine işbaşında bu kez şehir efendisini öldürmek için kiralanmış. durum karmaşık ve tehlikeli..


yeni türlerde karşımıza çıkıyor bu kitapta mesela yılan adam yani lamia denen tehlikeli yaratıklar. anita kahramanlıkta sınır tanımıyor.  aslına bakarsanız bu kitap kendi içinde birçok başlangıç yaptı diyebiliriz sonraki kitaplarda konular öyle ilerleyecek ki hepsinin temeli diyebilirim ve kesinlikle tavsiye ederim:)

İşte sevdiğim birkaç diyalog; 

    
 Jean-Claude, -Richard’ı yakışıklı olduğu için mi, insan olduğu için mi arzuluyorsun? 
Anita, -Onu arzulamıyorum 
-Hadi ma petite. Yalan yok. 
-Tırnaklarının altında kan var. 
-Beni her seferinde reddediyorsun. Buna neden katlanıyorum. 
-Bilmiyorum. Devamlı benden sıkılmanı ümit ediyorum. 
-Ben sana sonsuza dek sahip olmayı ümit ediyorum, ma petite. Sıkılacağımı düşünseydim, bu teklifi yapmazdım.
ve
Anita, -Vampirler sevgi nedir bilmez. 
Richard, -Emin misin? 
-Vampirler sevmezler. Sevemezler. 
-Bunu nereden biliyorsun? 
-Jean-Claude beni sevmiyor. 
-Belki becerebildiği kadar seviyordur.

    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...