19 Eylül 2013 Perşembe

AYAKLI BELA (WALKING DISASTER) - JAMIE McGUIRE


serinin ilk kitabı olan tatlı bela'yı açıkçası pek sevememiştim.. yine de benim şu meşhur "bitirmezse ölecek" hastalığımdan dolayı olayları değişik bir bakış açısıyla okumak istiyordum. o yüzden kitabı alınacaklar listesine zaten eklemiştim fakat ille kitap'ın düzenlediği çekilişi gördüğümde bir ihtimal şansımı denemek istedim ve bende çekilişe katıldım.
kazandığımı öğrenince gerçekten çok sevindim çünkü daha önce hiçbir çekiliş kazanmamıştım amorti bile çıkmayan "o" insanlardanım hoşuma gitti:)
kitap araya hafta sonu girmesine rağmen 5 günde elime ulaştı..

bende hemen okumaya başladım açıkçası ne beklemem gerektiğini bilmiyordum. travis'i sevememiştim ilk kitapta abby içinse hiç bir şey diyemiyorum okuduğum en saçma kadın karakterdir muhtemelen ama kitabı elime aldığımda tamamen akışına kaptırdım.zaten kitap travis'in bakış açısından yazıldığı için başlı başına benim için cezbediciydi aşk romanlarıyla ilgili en büyük sorunum sadece kadın karakterlerinin bakış açısını yansıtması erkek karakteri sır küpü gibi bırakmasıydı. bu yüzden ayaklı bela tatlı bela'ya göre 1-0 önde başlıyordu gözümde..
goodreads puanı 5/4.27 benim kişisel puanımsa 5/4.5..

 
evet kitap travis'in çocukluğundan, annesinini ölümünden ve ona son sözlerinden başlıyor ama hemen bir daha ki bölümde abby'le ilk konuştuğu günden devam ediyorlar..
birlikte olduğu kızlardan sürekli şikayet etmesine rağmen ilgi göstermeyi kesinlikle kesmiyor sevgili travis. abby ona taşınana kadar hatta o zaman bile durum aynen devam ediyor. bol bol içsel hesaplaşma görüyoruz iç sesleri birbirini yiyor travis'in ama hiç bir sonuca varamadan duygu zayıflıktır yaşasın tek gecelikler diye içmeye devam ediyor..

ilk kitabın beni hayal kırıklığına uğratan yanı abby evdeyken salona iki tane kız getirmesi olmuştu. o an ben kafamda bitirmiştim travis'i kitabın ilerleyen bölümlerinde çokça yaptığı gibi ağzıyla kuş tutsa bile yaranamayacaktı bana. ayaklı bela'da bu olayın yine tamamen üstü örtülmüş travis hatırlamıyor bile es geçilmiş çok üzgün falan o kadar..  bilmiyorum belki de amerikan bakış açısıyla bakmak lazım olaya. aslında travis'in yaptığı tek hata zaten bu. kitabın geri kalanında insan nasıl katil edilir bunu öğretmeye çalışıyor hepimize abby. tatlı belayı okurken az çok abby ne düşünüyor ne halt etmeye çalışıyor anlıyordum ama travis'in bakış açısından olaylar gerçekten muamma, kızın bütün davranışları dengesiz, katlanılmaz ölçüde kendini bilmez. ısrarla başka bir çocukla görüşmeye çalışması, gece travis'le birlikte olup sabah kaçması yani kız bir sorun abidesi ayaklı bela harbiden tatlı bir yanı da yok. kız o kadar yanlış bakıyor ki travis'e ve ilişkilerine adeta travis'i görmüyor onun için yaptıklarını, sürekli çabalamasını, hakkındaki iyi niyetlerini hiçbir şeyi fark etmiyor. o kadar uzak, o kadar soğuk, o kadar sevgisiz ve bana göre bencil.

hele ki abby'nin babası geldikten sonra olanlar.. seni ne  alakadar ediyor babanın borcu? hadi bir şekilde alakadar ediyor travis senin için bir dünya adamla dövüşüp vegasta ringe çıkıyor sen ne yapıyorsun? adamı terk edip haftalarca suratına bakmıyorsun tabii arada anlam yüklemeden sevişmeyi de ihmal etmiyorsun. gerçekten abby'nin akli dengesinden uzun uzun şüphe ediyorum o kadar antipatik bir durum ki..

kısaca benim kitaptan nefret etmemin de, sinirlerimi bozmasının da sebebi abby denen şahısmış başka da bir şey değil.. travis'in o tek kusurlu hareketini saymazsak abby'ye trilyon kat fazla geliyor adam.

kısaca kesinlikle ama kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum zira resmen aydınlanma yaşadım ve bu hikayedeki tek tuhaf kötü cadının abby olduğunu fark ettim. zamanında benim gibi travis'e gıcık olmuşsanız eğer travis'i çok seveceksiniz yok eğer zaten travis'i çok seviyorduysanız travis'e aşık olacaksınız..

son söz olarak belirtmek istiyorum ki, kitabın sonuna eklenen o son bölüm gerçekten harika olmuş. tatlı bela eleştirimde aynen şu cümleyi kullanmıştım "beni o mutlu sona inandıramadılar." ben ve benim gibi düşünen herkes için 11 yıl sonrasını gösteren o bölüm muhteşem olmuş kitabı gerçekten mutlu mutlu kapattım. kadın karaktere gözlerinizi yumun çünkü bu enfes hikayeyi travis maddox anlatıyor, dinlemek isteyeceksiniz.







2 yorum:

  1. güzel bir yorum. hiç ilgimi çekmemişti ama şimdi kitabı okumayı düşünüyorum. teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bu resimler kitap kapaklari mi ?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...