22 Kasım 2013 Cuma

ATHENA'NIN İŞARETİ ( THE MARK OF ATHENA) RICK RIORDAN


percy jackson efsanesini okumaya tam gaz devam ediyoruz bilmiyorum tekrar söylememe gerek var mı ama tavsiye ediyorum, ediyorum ve ediyorum.. serinin ilk kitabı olan "şimşek hırsızı" yorumum için tık tık efendim okumayın buraları seri hakkında spoiler hep:) goodreads puanı 5/4.54 benim puanımda aynı minvalde:)

kitap tabii ki pery-annabeth kavuşmasıyla başlayıp kalbimi kazanıyor.. yine de aksiyona geçilmesi çok uzun sürmüyor ve leo'nun içine bi şeyler kaçtığından mütevellit roma kampına ateş açıyor. doğal olarak romalılar onların hain olduğuna inanıp kendini kaybetmiş bir şekilde intikam arayışında ve melez kampına saldırmayı planlıyorlar..

bu sıradaysa 2.argo roma'ya doğru yola çıkıyor.. bilmiyorum söylememe gerek var mı gemi zibilyon tane canavarın saldırısına uğruyor ama her seferinde bir şekilde işin içinden sıyrılıyorlar. eski kitapların havası bunda pek yoktu açıkçası çok şiddetli bir kitaptı. melezler büyüdükçe yapmaları gereken seçimler daha zor ve fedakarlıklar daha büyük hale geliyor..

esas ilginç nokta tanrıların tamamen yok olması. kesinlikle melezler tanrılarla iletişim kuramıyor doğru düzgün iris mesajı bile yollayamıyor percy poseidon'u en son manhattan savaşında görmüştü..

sanki ben bu kitaba biraz ısınamadım.. athena'nın işareti bana çok anlamsız geldi bir heykel çocuklarını sürekli ölüme yollamaya değer miydi? yazar heykele bazı anlamlar yüklemeye çalışmış sihirli güçleri var iki kampı birleştirecek vs vs.. yine de her türlü yeterince anlamlı önemli değil.. tabii bu benim roma kampına gıcık olmamla da açıklanabilir hepsi ölse haritadan silinse çok umurumda olmaz açıkçası kendimi hiç romalı hissetmiyorum:)

kitapta şu an ayrıntısına girmek istemediğim bir çok şey daha var hazel ve leo arasındaki bağın ne olduğunu sonunda öğreniyoruz çaktırmayın ama percy'cim bataklık olayından sonra birazcık boğulmaktan korkuyor:)

aksiyon aksiyon aksiyon kitap aslında çok güzel bir kitap ama sanırım sonunu beğenmediğim için kitaba karşı bir soğukluk hissediyorum.. spoiler olacak okumak isemiyorsanız burada bitirin çok güzel bir kitap onu bilin kafii:)

ben çılgıncasına percy hayranıyım seri sonunda percy öldü diye bitirseler bütün o kitapları meydanda yakarım:) o yüzden percy'nin başına kötü şeyler gelmesi beni sinir ediyor. kitabın sonunda annabeth tartarus'a düşerken percy onu son anda yakaladı.. annabeth çoktan tartarus'un çekim alanına girdiği için annabeth'i yukarı çekemeyeceğini anlayınca onunla birlikte öylece tartarus'a atladı.. çok üzüldüm, şoke oldum falan filan ama sanırım benim için tartarus'a atlayacak kimse olmaması gerçeği de yüzüme çarptı ve benimde uğruna tartarus'a atlayacağım biri yoktu. o zaman neden percy jackson'ı bu kadar sevdiğimi hatırladım.. çünkü o hayal ettiğimiz ama sahip olamadığımız bütün erdemlerin toplamı gibiydi.. mutlaka okuyun bu seriyi:)

bu arada pinuccia'nın etkinliğine dahil ettiğim bir kitaptı bir serinin 3 kitabının 2. olur kendisi..




1 yorum:

  1. Bende Athena' nın işaretinin kitabının posteri ve canavarlar denizinin film afişi var! ikiside çok değerli bir arkadaşımdan hediye.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...