7 Aralık 2013 Cumartesi

AŞK TUZAĞI (VEIL OF NIGHT) - LINDA HOWARD


yılın en sevdiğim bu döneminde her ne kadar işle ilgili biraz yoğunluk yaşasam da kitap okumaya her daim fırsat yaratıyorum. gerekirse on dakikalık otobüs yolculuğumda hatta yine aynı şekilde on dakikalık deniz yolculuğumda bile mutlaka okuyorum. hele elimde beğendiğim bir kitap varsa değme keyfime. cumartesi boşluğundan yararlanıp bütün sabah kitabımı okudum ve işte şimdi taze taze sizlerle paylaşmak için buradayım.

sımsıcak bir kitap. özellikle benim gibi romantizmden hoşlananlara hele hele yılın bu zamanı (bence noel zamanı romantizm harika olur).. kim romantik? ben mi? kitaba dönüyorum jet hızıyla :) sarıyor, sarmalıyor, sıkmıyor... evet en önemli özelliği bence bu çok sade olmasına rağmen sıkmıyor. yazarın kullandığı dili ve temposunu sevdim. ne konuları uzatıyor ne de havada bırakıyor..  tam kararında yani.

jaclyn bir düğün organizatörü ve annesiyle ortak bir şirket sahibi.. kendine ait güzel bir evi var. bir jaguara biniyor ancak kitapta orta sınıf  biri olarak lanse edilmiş. ilginç geldi bu detay bana mesela. merak ettim bu adamların üst sınıf kavramlarını. jaclyn = kalite şimdi bende kalan tad bu çünkü defalarca kitapta da dile getirildiği üzere kadın buram buram kalite kokuyor. jaclyn hoş ve çekici bir kadın (güzel değil! ki yazar bunu özellikle belirtmiş) jaclyn ile ilgili şunu itiraf etmeliyim ki kendimle çok özdeşleştirdim. yani genellikle hep olur ya kitap okurken veya film izlerken karakteri kendimizle bütünleştiririz. ya ben olsaydım şöyle yapardım, bu bu da yapılır mı şimdi ? falan deriz ya. jaclyn'in tüm hareketleri, tavırları, davranışları tarafımdan onaylanmıştır. yani ben olsaydım da öyle yapardım. bu yüzden bu kitap çok keyifli geldi bana belki.

anne madelyn çok şeker aklı başında ve güçlü bir kadın. kızını tabi ki çok seviyor. ve her konuda destekçisi. yıllar önce boşandığı babasının (vurdumduymaz, sorumsuz ve çapkın bir babası var) açıklarını kapatmaya çalışıyor sürekli. onun  jaclyn'in hayatında yarattığı boşlukları doldurma çabası içinde geçmiş hayatı belli ki. kısacası madelyn'i sevdim ben.

ve geldik esas oğlana.. eric... o bir polis. hem de cinayet masasında. güçlü, yakışıklı ve çekici olarak anlatılmış. özellikle erkeksi kokusu üzerinde o kadar çok durmuş ki yazar.. şaşırmamak veya merak etmemek elde değil :) eric işine duygularını karıştırmadan cinayet soruşturmasını yürütmeye çalışıyor. bunu yapmasındaki amaç davadan alınmamak ve jaclyn'i hızlıca temize çıkarmak. ancak jaclyn tabi ki bunun farkında değil. o yaslanacağı güçlü sevgili beklerken, acar bir polis tarafından sorgulanınca tabi ki bakış açısında ciddi değişimler oluyor. ancak eric çalışıyor, çabalıyor ve onu aklıyor. sonra ne mi oluyor? okuyun görün.

aslına bakarsanız iki karakter de önceki ilişkilerinde fiyaskolar yaşamış. baktığınız zaman her ikisi de kesinlikle ciddi bir ilişki düşünmüyorlar. ancak aralarındaki çekim öyle dayanılmaz boyutlarda ki... ve sonra olaylar olaylar.. beğendim, samimi söylüyorum kitabı çok beğendim.

bir iki yan karakter de var tabi ancak onların o kadar önemli bir görevleri yok. katil dışında :) eğlendiren ve gülümseten bir kitap. kesinlikle herkesin kitaplığında olmalı ve ara sıra okunmalı. neşeli hissetmenizi sağlıyor ciddiyim. en azından beni neşelendirdi. zaten düğün organizasyonları her zaman neşelidir canım. ay çok kadın kadın bir kitap işte seveceksiniz. eminim. iyi okumalar...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...