5 Aralık 2013 Perşembe

EFSANE TANRIÇASI (GODDESS OF LEGEND) - P.C. CAST


p.c cast'in yeni çıkan fantastik romanı efsane tanrıçasını çıktığı gibi satın almışım fakat ancak okuma fırsatı buldum.. goodreads puanı 5/3.96 benim kişisel puanım 5/3.

tanrıça serisinin son kitabında p.c. cast okuyucularına çok güzel bir önsöz-teşekkür yazısı yazmış.. beni tebessüm ettiren güzel bir ayrıntıydı ve serinin bütün kitaplarını tekrar okuyup yorumlama isteğimi perçinledi doğrusu:)

kitaba gelirsek mitolojiyle pek bir ilgisini göremedim bu kitabın o yüzden biraz hayal kırıklığına uğradım.. benim en sevdiğim yani olimpos tanrılarıyla iç içe geçen örgüydü. bu sefer sadece küçük bir nehir tanrıçasının işbirliğiyle merlin'in, arthur'un ve camelot'un kaderini değiştiren büyük bir aşktı konumuz.

kral arthur efsanesini ve dahi merlin'i çok severim fakat kötülemek istemesem de olmamıştı bu kitap.. tamamını okumam 3-4 saat sürdü satır atlamadan ki bu bende neredeyse harlequin okuyormuş hissi yarattı. olayların ilerleyiş hızı ve kurgunun kalitesi de pek parlak değildi zaten. elbette aşk temalı fantastik bir kitaptan klasik kalitesi beklemiyorum ama bu da biraz çiğ kalmış yani.

olumlu yönlerini sıralarsak eğlendirici, kafa dağıtıcı, gülümseten bir kitaptı satın almanızı da tavsiye ederim ama beni hayal kırıklığına uğratan çnceki kitapların çok daha başarılı ve kaliteli olmasındandı sanırım:) özellikle deniz tanrıçası ve bahar tanrıçası serinin en güzel kitaplarıydı onları da tekrar okuyup uzun uzun inceleyeceğim..

kitabımız her zaman ki gibi tanrıçanın planı ve modern dünyadan 40 lı yaşlarının başında bir kadının ölümüyle başlıyor.. ve tanrıça ona yeni bir yaşam şansı sunuyor..

asıl görevi arthur'un karısı gwen ve lancelot arasındaki yasak aşkı engellemek ve lancelot'u kendisine aşık etmektir ama işler hiçte umulduğu gibi gitmez ve kral arthur'la isabel birbirlerine aşık olurlar..

buraya kadar herşey normal fakat arthur'un kraliçesinin ihanetini gayet normal bir şeymiş gibi kabullenmesi bırakın ilk çağları bugün milenyum erkeğinin bile kabul edemeyeceği bir rahatlıkla kabul etmesi ve affetmesi gerçekten o kadar çiğ kalmıştı ki inanılmazdı..

p.c. cast kitaplarında orta yaşlı kadınları kullanmayı tercih ediyor ne kadar hoş ama camelot dönemi kralın 40'lı yaşlarında ve bakire olmayan birisiyle evlenmesi zaten hangi açıdan mümkün ki? kralın varislere ihtiyacı yok mu?

kitabın sonunu söylemeyeceğim fakat çok tuhaf bir sondu.. açıkçası ben hiçbir şey anlamadım sihir büyü herşey mümkün eyvallah ama yok yani o kadar da değil:)

birbirinden bağımsız kitapları olan bir serinin sonuna geldiğimizde hepsi keyifli okunası kitaplardı diyorum son olarak p.c. castin bu itfayeci sevdasının nereden geldiğini de oldukça merak ettiğimi de itiraf ediyorum:)

keyfili okumalar:) 





1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...