11 Ocak 2014 Cumartesi

OBSİDİYEN (OBSIDIAN) - JENNIFER L. ARMENTROUT


herkese merhabalar,

açık olmam gerekirse kitapla ilgili çok büyük bir beklentim yoktu. hatta saçma olacağını umuyordum. hatta ve hatta daha da ileri giderek kitabı (hatta seriyi) satın alan gevezekitapkurdu'nu bayağı bir eleştirmiştim. ancak kendisi kitabı bir gecede soluksuz okuyunca ve bir paragrafını da bana okuyarak paylaştığında evet dedim. ben de okumalıyım :)

 ve evet bir cumartesi günü işyerinde aylaklık ettiğim günlerden birinde ilk iş olarak okumaya karar verdim. ve sabah 09:00 okumaya başladım an itibariyle 14:00 bitirdim.. ve şimdi de gevezekitapkurdu'nu atlatarak yorum yazıyorum. (kendisi yorum yapacaktı da bu kitap ile ilgili :) belki de bu yorumu hiç yayınlamaz.. bilemiyorum neticede blog sahibi olmanın bazı ayrıcalıkları var sanırım değil mi? kim kıskanç? ben mi?

kitap bir kere son derece akıcı ve inanılmaz sade bir dil kullanılmış. kolay anlaşılıyor algıyı zorlamıyor. kesinlikle sıkmıyor,  bilakis harika vakit geçirmenizi sağlıyor. bir sonraki sayfada  ne olacağını merak ediyorsunuz. bazı benzeşmeler var tabi kanımca. mesela "kamyon durdurma muhabbeti" inanılmaz derecede "alacakaranlık" koktu burnuma. veya ash karakterinin Katy'ye yaklaşımı Rose'nin Bella'ya yaklaşımı gibi düşmancaydı falan. işte insanların arasında onlarla yaşayan ancak kendini gizleyen küçük bir grup olmaları da diğer bir benzeme. olayların lise seviyesindeki tipler arasında olması da bir diğer benzerlik. bazı bu tip küçük benzeşmeler olmasına karşın özgün ve güzel bir kitaptı. uzaylı fikri çok iyi işlenmiş ve kurgu mantıklıydı. uzaylıları güzel ışık insanları olarak tanımlamak da (ET'den sonra) hoş bir fikirdi.

kızımız caty olgun, aklı başında, duyarlı ve cici bir kız ya çok sevdim o karakteri. annesinin ona olan güveni tam. ve kesinlikle kızının sosyalleşmesini yeni arkadaşlar (hatta erkek arkadaş edinmesi fikrini) destekliyor. anneyi de sevdim o da çok şeker. kadın bu arada hoş ve güzel bir hemşire. babası öldükten sonra annesiyle yeni bir kasabaya taşınmaları ile başlıyor herşey. hayatlarına yeni bir yön vermek isteyen anne sayesinde Florida'dan taşınıyorlar. Nereye mi? uzaylı, süper yakışıklı, kaslı ve karizmatik ukalanın daemon'ının yanına.

uzaylı süper yakışıklı kaslı karizmatik ukalanın bir kız kardeşi var ki akıllara zarar arkadaş canlısı. caty'yi gördüğü andan itibaren arkadaş olmak için bir çaba bir uğraş anlaşılır gibi değil. riskleri ve tehlikeleri bile bile hatta abisinin tüm uyarılarına ve karşı çıkmalarına rağmen... bundan sonrası olaylar olaylar. çok fazla anlatmak istemiyorum. neden mi? çünkü kitabı okuyun istiyorum. güzel bir kitap hemen ikincisini okuyacağım bakalım fikrim ne olacak  ben de merak ediyorum.

tabi iki kardeş caty'yi çok seviyor falan ama bir de diğer uzaylı güruh var ki kendi güvenliklerinden endişe ediyorlar. kendi kıçından korkan bu grup caty'yi tehdit olarak görmekteler.  neticede bunların bir de düşmanları var tabi. gölge çocukları (bir çeşit başka tür uzaylı) arum denilen yaratıklar. bunlar ile savaşırlarken caty kendi hayatını riske ederek damion'u kurtarıyor bir çeşit kahramanlık destanı yazıyor.

ya arkadaşlar kısacası ben sevdim kitabı güzeldi. eğlendirdi. hoş vakit geçirtti. hepiniz okuyun bence. kaçak göçek ve adam atlatarak yorum bu kadar olur :) belki de yayınlanmayacak ve size hiç ulaşmayacak olan yorumuma burada son verirken herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum.

not: sizce de yayınlaması için geveze kitap kurdu'na  yeterince duygu sömürüsü ve ajitasyon yapmış mıyım?

geveze kitap kurdu'ndan not: evet kitap harika ötesiydi.. evet yayınlamam için yeterince duygu sömürüsü yapmışsın ama diğer kitapları sana yedirmeyiz :):) bir de alıntıları ben yaptım takipçilerimin bilgisine arz ederim :)














1 yorum:

  1. Bu kitabı bende nefes nefese, bir günde okumuştum. Kitaba başlamadan çok ön yargım vardı ama daha ilk sayfalarda Deamon ortaya çıkınca bütün ön yargılarım yıkıldı :) Bu arada bende bloguma beklerim. Sevgilerle :)
    http://girlwihascarf.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...