20 Ocak 2014 Pazartesi

ONİKS (ONYX) - JENNIFER L. ARMENTROUT


ilk kitapta o sizi içine çeken hikaye ikinci kitapta da devam ediyor. yalnız katy karakteri nasıl bir evrim geçiriyorsa gerçekten insanı sinir eden davranış şekilleri içerisinde. bir kere şu "beni hiç sevmiyorsun herşey aramızdaki bağ yüzünden" muhabbeti kitabın başından başlayarak sürekli  karşıma çıktı. yani bir, iki, üç bir noktadan sonra insan sıkılıyor. bir kız niye bu kadar sığ düşünür ki? senin hiç mi sevilesi bir yönün yok da deamon sadece aranızdaki bağ yüzünden sana ilgi duyuyor olsun? bu neyin kompleksi bilemedim.

kitabın asıl bombası şu.. katy deamon onu iyileştirdikten sonra nesneleri harekete geçirme vs. gibi uzaylıların yapabildiği bazı güçlerininin ortaya çıktığını fark etti.. tabii bu yeni yeteneklerin kontrolünü sağlayamaması bayaa bir bela açtı başlarına çünkü eğitim eksikliği vardı. bunu pekala deamon ile giderebilirdi ama o kendine yeten, kimseye muhtaç olmayan, falan filan diye saçma saçma triplere giren ergen katy binbir türlü hataya balıklama dalıp bende cinayet işleme arzusu uyandırdı. tabii bu arada ilk kitapta olanların bir intikamı olarak deamon'a olan ilgisini, sevgisini inkar etmekten yorulmadı, bıkmadı, usanmadı.

sonra birden bire yine alacakaranlığın jacob'ı kadar boş ve gereksiz bir karakter olan black çöktü kitaba ki o saatten sonra ben en sevmediğim kitap ilan ettim oniks'i. alternatif sevmiyorum aşk konulu kitaplarda, aşk üçgenleri sevmiyorum..  blake denen tip okula yeni gelmiş tek bilinen özelliği sörfçü oluşu ve blog tutuyor olması. tamam kızın blogger olması benim de çok hoşuma gidiyor aslında okurken falan böyle salak salak sırıtıyorum, kitaplara benim kadar ilgi gösterdiğini, evinde kitapları saçılı bırakıp hepsinin yerini bildiğin falan okumak bana kendimi hatırlatıyor böyle bir mutlu oluyorum ama bir insana da sadece blogu var ve blogger'lara saygı duyuyor diye çat diye güvenilmez ki..

katy'nin direkt yeşil yakmasından anladığınız üzere çocuğun eli yüzü düzgün etkileyici falan ama o kadar yani ayı mı kurt mu belli değil. oturduğu yeri, adresini bile bilinmeyen kimin nesi belli değilken katy'de bir haller hareketler..  kızım neyin güvenini yaşıyorsun? çıktı o çocukla ya, öpüştü falan inanamıyorum bu kadar kıt zekalı bu kız. deamon onu defalarca uyardı  "bu çocukta hoşuma gitmeyen bir şeyler var görüşmeni istemiyorum" diye. inadına görüştü sonra kitabın sonunda özür diliyor. "s.ktir" dedim yani o kadar kızdırdı beni.

üstelik deamon'dan edindiği uzaylılara has güçleri kullanmak gibi son derece önemli bir konuda blake dene herife tam teslimiyet içine girdi ki tam katy'ye göre bir tavır.  katy tam bir inkar halinde sürekli "hayır bizim deamon'la aramızda bir şey yok" fikrine sımsıkıya sarılıp, bunu millete ispat edeceğim diye kendini yırtıp, aptalca hareketler yapmasına tahammül edemedim resmen. bu kız böyle değildi ilk kitapta ne ettiniz ki siz buna?

 ilk kitapta katy'nin annesinin çıktığı bir doktor vardı, will hatırladınız mı? onu eve getirmeler, evde söz sahibi hale gelmeler hani gerçekten bu kadın da neyin kafasını yaşıyor diyorsunuz. ve o will tahmin bile edemeyeceğiniz şeylerin peşinde, değişik hesapların içinde..  annesine falan da değer verdiği yok. katy'nin annesi inanmak istediğine inanıyor ve o adama öyle bir yüz veriyor ki inanılır şey değil.

ikinci kitap olaylar olaylar.. hem sd bir yandan da kimin eli kimin cebinde belli değil bir olaylar yumağı oluşuyor anlayacağınız. üçüncü kitapta daha netlik kazanacak diye düşünüyorum.

bu seri harika bir seri, konu olsun, yazım tarzı olsun gerçekten on numara beş yıldız ama her serinin mutlaka falsolu bir kitabı oluyorsa bu serinin zayıf halkası ne yazık ki oniks.. tabii ki bu sizi asla seriden soğutmamalı çünkü yeni ay için alacakaranlık'tan nasıl vazgeçilemezse bu serinin durumu da tamamen aynı.. hem jacob'ı sevenler gibi black'i de sevenler olabilir kim bilir :)

keyifli okumalar..





1 yorum:

  1. bir kere şu "beni hiç sevmiyorsun herşey aramızdaki bağ yüzünden" muhabbeti kitabın başından başlayarak sürekli karşıma çıktı. yani bir, iki, üç bir noktadan sonra insan sıkılıyor. bir kız niye bu kadar sığ düşünür ki? senin hiç mi sevilesi bir yönün yok da deamon sadece aranızdaki bağ yüzünden sana ilgi duyuyor olsun? bu neyin kompleksi bilemedim....

    demişsin ya hani işte bu sözüne sonuna kadar katılıyorum!!! Çok uyuz olmuştum Oniks'teki Katy'e. Hele daha sonraki kitaplarda yaptıklarını okudukça başını taşlara vurasın gelecek!!! Okuduğun romanlardan hiç mi ders almıyorsun kızım diye bağırıp durmuştum ben okurken kitapları. -_-

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...