27 Şubat 2014 Perşembe

EJDERİN TUTKUSU (WHAT A DRAGON SHOULD KNOW) - G. A. AIKEN


daha önce ejderin aşkı ve ejderin arzusu kitaplarını da okumuş ve yorumlamıştım. bütün kitaplar içindeki en sevdiğim hikaye, en sevdiğim karakterler açık ara annwyl ve fearghus.. bu kitapta da açıkçası fikrim değişmiş değil..

bu kitapların en sevdiğim yanı gitgide daha çok bir aile romanına dönüşmesi. kitabın aslında gwenvael'in hikayesini anlatması gerekiyordu ama esasında annwyl ve fearghus'un hikayesini anlatan bir kitaptı yine bu açıdan benim için çok güzeldi. bir yandan briec ve talaith gibi herkesin ne durumda olduğunu inceleyen olayları geliştiren bir kitaptı. sanki eski anıdıkları görmek gibi insanda güzel bir his bırakığını söylemek zor olmaz..

kitabın dili her zaman ki gibi akıcı, sürükleyeci ve diyaloglar oldukça eğlenceli o yüzden sadece ve sadece vakit öldürmek için bile tavsiye edebileceğim bir kitap. tabii eğer benim gibi fantastik yaraıklar olarak ejderhalardan hoşlanıyorsanız kitabı hatta seriyi seveceğinizi garanti ederim..

gwenvael'in ne kadar çapkın, uçanla kaçan modunda olduğunu zaten hepimiz biliyoruz o yüzden ben mutlaka gwenvael'in aşık olabileceği kadının seksi bir bedenden çok, çok ve çok daha fazla şeylere sahip olması, ön plana çıkması gerekiyordu ve öyle de oldu.. dagmar nam-ı diğer canavar kesinlikle zeki, entelektüel ve politik yeteneklere sahip, erkeklerin dünyasında sesini duyurabilmeyi başaran bir kadın..

aralarındaki aşk çok mu romantik? çok mu özel? bilmiyorum açıkçası bana o kadar da vazgeçilmez bir aşk gibi görünmedi hatta olsa da olur olmasa da olur diyebilirdim. o yüzden kitabı bana asıl sevdiren unsur melez bebekler ve diğer karakterlerin başlarına gelenler olduğunu söyleyebilirim bol bol aksiyonlu bir kitap.. bazı mitolojik yaratıklar ve tanrılar da kitaba dahil edilmiş kanlı annywl'i özleyenler için elbette hoş bir durum oldu..  mitolojik yaratıkların bazıları yunan mitolojisinden alınmıştı ama tanrılar yunan mitolojisiyle, olimposla ilgili değildi bir çok mit var dünya tarihinde mutlaka kültürlerden birinden esinlenilmiş olmalı..

kuzey insanlarının vahşi ve sert hayatı, ilkellikleri falan bana nedense game of thrones'u anımsattı kış tepesinde yaşayan insanların mizacı gibiydi halleri.. tabii bu kitaptaki güneyliler kötülükten akıllarını kaçırmış değiller.. son olarak belirtmeden geçemeyeceğim türkiye kapağı diğer bütün kapak tasarımlarından çok daha güzel zaten ephesus bu konuda oldukça kalbimi kazanmış durumda.. ejderin tutkusu kesinlikle eğlenceli, sıcak, tutkulu, romantik ve fantastik bir macera için okunması gerekenlerden.. vampirlere, kurt adamlara eşsiz bir alternatif..

keyifli okumalar..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...