17 Mart 2014 Pazartesi

OKUMA ŞENLİĞİ I BAHAR 2014



yepyeni bir şenlikle karşınızdayız.. eğer siz de okuma şenliğine katılmak istiyorsanız pinuccia'nın güzel blog'una tık tık..
ne yazık ki kış şenliğinde birazcık başarısız olsam da bahar şenliğinde daha iddialı olacağıma inanıyor ve listemi kıvançla açıklıyorum :)

 1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).


bu kategori daha çok okumak istediğiniz herhangi bir kitap kategorisi gibi olduğundan hastası olduğum bir edebi karakteri blog'umda görmek ve incelemek istiyorum.. thomas harris'ten gelsin.. Hannibal doğuyor.. (301 sayfa)

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).


ne yazık ki şiir okumakla hiç aram yoktur en son üniversiteye hazırlanırken lise sonda edebiyat dersinde ağlaya ağlaya okuyordum kendisini o yüzden muhtelemen gerçekleştiremeyeceğim bir kategori olacak ama şiir deyince en ünlü isim olan atilla ilhan'dan bir kitap okumak istiyorum bu kategori için.

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).


en son ergenliğimde okuduğum ve annemi resmen fitil eden bir romandı kendisi o yüzden şimdi ki aklımla tekrar okuyup blog'da da anlatmak istediğim bir kitap bu. edebiyat ödülüyse; 2003 alfaguara roman ödülü ve gerçekten ilginç bir konusu var çok beğendiğimi hatırlıyorum ama o anneme tepki olsun diye de olmuş olabilir o yüzden şu an ne ile karşılaşacağım tamamen muamma :) xavier velasco'dan koruyucu şeytan.

4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).


öykü, öykü, öykü.. romanın yanında çok zayıf kalacağından ve tat vermeyeceğinden endişe ettiğim bir tür esasen.. aslında bildiğim ünlü öykü kitapları da yok. öykü nedir? nasıl okunur? bir yardım edeceklere sonuna kadar açığım :) şimdilik hatırladığım en son öyküyü yazayım ömer seyfettin'den bir çocuk aleko.

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).


çiçek adı veya çiçek sözcüğü gerçekten bahar şenliğine çok yakışan bir kategori oldu doğrusu o yüzden sevdiğim bir seriden güzel bir kitap okumak istiyorum bu kategori için, P.C. CAST - GÜL TANRIÇASI.

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).


tesadüf eseri bu kategori çok çok kolay oldu dehşetli bir şekilde reklamı yapılan ve benim bir kaç hafta önce alıp bir türlü okuyamadığım kitaplardan kendisi aynı zamanda hiçbir kitabını okumadığım bir kadın yazar.. kim mi? APRIL GENEVIEVE TUCHOLKE - DERİN SULARLA ŞEYTAN ARASINDA.

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).


kateroginin bütün zorunluluklarını karşıladığı ve elimde olduğu için etkinliğe sokacağım bir kitap olacak bu.. yoksa beğeneceğime dair pek umudum yok.  olivia cunning'den sert rock.

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).


kış şenliğinde de aynı kategori vardı ve kış şenliğinde bu kategoriyi tamamlayamamıştım o yüzden aynı kitap ve filmden gidiyorum. markus zusak'tan gelsin.. kitap hırsızı.

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa)



hiç tereddütsüz tam tamına 3 yıldır kütüphanemde bekleyen kitabı seçiyorum. kendisi ünlü bir kitap rica ederim duyunca 3 yıl bekletilir mi o diyerekten kınamayınız.. başıma bir şey gelmeyecekse; patrick süskind'den koku..

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).


ben doğmadan yüzyıl önce yazılmış bir kitap kategosine lise de tutkunu olduğum bir hikayenin kahramanlarını sokmak istiyorum.. ingiliz edebiyatının temel taşlarından.. emily bronte - uğultulu tepeler..

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).


bu kategori sayesinde yazar aylarına da katılmayı çok isterdim ama ne yazık ki elimde olan kitapları değerlendirmek istiyorum.. o yüzden turgenyev'den gelsin babalar ve oğullar.

12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.


takdir edersiniz ki bu kategori için hem üretken hem de çok sevdiğim bir yazara ihtiyacım var o yüzden nora roberts diyorum.. okunacak dört adet kitap belirledim ilki benim çok severek okuduğum bir serinin son kitabı bir umut daha.. diğer üç kitapsa başlı başına bir seri.. ışığın anahtarı, bilgeliğin anahtarı ve cesaretin anahtarı.

 *************

benim listem bu kadar.. etkinliğe istediğiniz herhangi bir zaman katılabilirsiniz etkinlik süresi  15 mart-15 haziran'dır..

vizeler finaller derken bu etkinlikte ne yapabilirim bilmiyorum ama insan şimdiden tatil yapacağı, boş vakitten başının döneceği zamanı yazı ve yaz etkinliğini düşünmüyor değil :)

herkese keyifli okumalar..


5 yorum:

  1. Cok güzel bir liste olmus. Ben dogumumdan yüz yil önce cikan bir kitap kategorisinde bulmakta zorlaniyorum. Acaba nereden bakabilecegimi biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası ben herhangi bir kaynaktan değil de klasiklerin yazım tarihini kendi doğum tarihimden çıkararak buldum :) yani oldukça ilkel yöntemler :)

      Sil
  2. Keyifli okumalar güzel liste :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir liste, çok güzel kitaplar.. Yorumlarını bekliyorum. Keşke ben de bu kadar çok okuyabilsem. Etkinliğe katılmak istiyorum ama hem kendime güvenemiyorum hem de evdeki okunmayan kitapları tüketmeye çalışıyorum bu ara.. Pek başarılı olamasam da.. Ama sana kolay gelsin. :) Bu arada, Turgenyev'in Babalar ve Oğullar'ını bu ayki "Ayın Klasiği" bölümümde yazmıştım. Fikir almak istersen, beklerim: ortaboypopcorn.blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...