22 Mayıs 2014 Perşembe

13 DEĞİŞİM BAŞLIYOR (13 TO LIFE) - SHANNON DELANY


bugün size çerezlik niyetine okuduğum bir kitabı yorumlayacağım. yani lafın gelişi değil gerçek anlamda çerez, cips gibi  masa üstü ikramları tadında, sadece oyalayıcı, kafa dağıtıcı bir kitap. hele yoğun iş temponuz varsa, biraz hayatınızda bunalımlı bir dönemse uzaklaştırıyor işte en güzeli..

yazar alacakaranlığı (twilight saga ilk kitap) fazla okumuş ve etkisinde kalmış olacak ki; demiş ki ben bunu yandan çevireyim, ters düz edeyim yeni kitap tadında millete sokuşturayım. bu kez esas kızımız kasabanın yerlisi esas oğlumuz dışarıdan geliyor hem rus hemi de kurt adam. kızın babası bella'nın babası tadında bir adam. vampirlerle birkaç cümle dalga geçmeler falan bir de yani yazarın kafası mı güzel özgüveni mi fazla yüksek, yoksa ulan nasıl olsa bunlar şapşal anlamazlar falan diye mi düşünüyor anlamadım ki... üzgünüm bu tanım için lütfen affedin ancak ben tam olarak böyle hissettim. hiç de özgür, bağımsız bir hikaye gibi gelmedi bana. kurgusal anlamda da zayıf son derece..

son derece hazin ve trajik bir trafik kazasında annesini kaybeder jess yani jessica. üstelik bu kazaya neden olan da sarah adında okulun üç büyük kaltağından biri olan kızdır. annesi araçta sıkışır kalır ve diğer araçtaki sarah'ya yardım etmesini ister jess'ten. annesinin son isteği ve son sözleri bunlar olur. çünkü araç havaya uçar ve annesi yanarak ölür. kaza sonrası hafıza kaybı vs. gibi sorunlar yaşayan bir ara okumayı bile neredeyse unutan sarah'ya annesinin bu son isteği psikilojisiyle sahip çıkar, yardım eder ve en yakın arkadaşı moduna gelir. neticede jess'de büyük bir travma geçirmiştir.

pietr kitapta adı geçtiği yerlerin tümünde kafamı karıştırdı. nasıl okunuyor diye (peter,pitir, pete) yani ivan olsaydı daha kolay olabilirdi mesela. anne ve baba yok, en büyük kardeşleri vasileri. okula polis zoruyla gelmeler. bir okul dolusu çocuk içinde jess'in bu çocuğun okula uyumunu sağlamasına yardımcı olması için seçilmesi. zoraki kurgulama ancak böyle olur. rus mafyası da işin içinde falan filan. jess'den hoşlanan pietr uzak duran ve sarah senden hoşlanıyor asla bunu yapamam diyen jess. iğrençti tek kelimeyle. sürekli çocuğu ittirmeler, uzaklaştırmalar yani sarah kız kardeşin olsa yapılmaz böylesi fedakarlık. sinir oldum yani.

yazar seri yapacağım diye o kadar kasmış ki kitabın sonuna kadar çocuğun kurt adam olduğuna dair hiçbir belirti yok. yani kitapta rus bir kurt adam var sanmayın yok. yazar ikinci kitabı yazabilmek uğruna ilk kitapta lafı uzatmış döndürmüş bir daha uzatmış lastik tadında yani.

yine de herkese keyifli okumalar daha güzel kitaplarla..



3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. vampirler hic benim tarzım değil ne filmler ne de kitaplarda genelde komik konulu kitapları seviyorum:) cunku hayat bunaltıcı biraz gulmeli bence:) mimledim seni bu arada sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Jessie nin kız kardeşinin adı neydi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...