26 Mayıs 2014 Pazartesi

NEFRETTEN SONRA - FATİH MURAT ARSAL


Okuduğum üçüncü FMA kitabıyla yazarın kalemine daha da aşina olduğuma inanıyorum. Ne yazık ki inanılmaz kötü bir seçimle yazarlar tanışmak için en uygunsuz kitabı yani Şahane Gelin'i seçmişim. Sonradan okuduğum Zor Kadın inanılmaz korkunç önyargılarımı kırmış "Osman" gibi bir edebi garabeti unutmamı sağlamıştı.

Bu kitapsa yine klişe veya klasik diyebileceğimiz hikayelerden birini ele alıyor. Konu bilindik olsa da işleniş biçimi inanılmaz sürükleyici, üstelik kendi milletini överken diğer bir milleti de yeren bir yapıda değil. Herkesin, herşeyin hakkını vermiş inanılmaz hoş bir hikaye.

Yine de durumlar böyle tatlı tatlı gitmiyor benim açımdan. Yaş farkına ilişkilerde karşı değilim 16 yaşında tanışıp, 17 yaşında sevişip, 18 yaşında hamile kalmakta inanılmaz absürd bir durum. Bu yaş farkı olayı benim sinirlerimi bozuyor gerçi adamda 20'lerin sonlarında olduğu için durum biraz daha çekilebilir bir hal alıyor. Ben bu kısımdan hoşlanmasamda görmezden gelerek üstesinden geldim. Zaten  karakter yaşının aksine inanılmaz derecede olgun hem de her anlamda!

Osman'dan üzerimde nasıl bir korku kalmışsa her erkek karakteri "az sonra affedilmez bir hayvanlık yapacak" beklentisiyle okuyorum ama mutluyum ki yanılıyorum. Her türlü tahriğe ve fırsata rağmen Tamer tam bir centilmen, kesinlikle insanda saygı uyandıracak biri. Natalia'da ilk baştan beri iyi de olsa kötü de olsa Tamer'in saygı değer biri olduğunun farkında. İlişkileri eşit demek isterdim ama bilakis Tamer'in baskın karakterine rağmen dizginler tamamen Natalia'nın elinde.

Kitabı okumam sadece 3-4 saat kadar sürdü, kolay okunur kafa dağıttırır bir kitaptı. En çok hoşuma giden yerli kitaplarda bizlere ait gündelik alışkanlıkların, gündelik diyalogların varlığı olmuştur. Bu kitapta bütün bunlardan oldukça nasibini almış, o yüzden çokça samimi.

Yine de çok fazla spoiler vermek istemesemde bir şekilde babasının katilini insan nasıl sevebilir ki? Sonradan Tamer'i aklamak için Natalia'nın babasının korkunç, korkunç, korkunç bir insan olduğu vurgulandı ama ne olursa olsun hangi cinayeti aklayabilir?

Kitapta bir de hamilelik ve kürtaj krizi var. Doğrusu konu açıldığı anda öyle bir şeyin olmayacağını kesin olarak biliyorum artık. Bir hikayede de o kürtaj yapılsa ya? Kaybedilenlerle, bedellerle devam etse ya aşk yaralı bereli?

Kısaca FMA kitaplarını asla sevmeyeceğimi düşünüyorduysamda bu fikrim kesinlikle değişti. Şahane Gelin yazarın tarzını tam olarak yansıtan bir kitap değilmiş eğer sizde onu okuyup kesin bir yargıya vardıysanız, bu yargınızı tekrar gözden geçirin derim. Bir sonraki hedefim şimdiden belli. Beni Bırakma'yı okuyacağım, dilerim onu da böyle keyifle yorumlarım.

Herkese keyifli okumalar.

2 yorum:

  1. Bu kitabı aslında merak ediyorum en kısa sürede okumalıyım :)))
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. spoiler vermişsin yalnız :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...