14 Eylül 2014 Pazar

SADECE SENİ SEVDİĞİMİ SÖYLEMEK İÇİN ARAMIŞTIM - EDA TUZCALI


Bugün size bahsedeceğim kitap Altın Bilek Yayınları'ndan yeni çıkan romanlardan biri. Yerli yazarları çok fazla okumadığımı bilirsiniz ama bu kitabın insana kendini zorla merak ettirten enteresan bir konusu var.

Kabul edelim ki Türkiye'de "Telekız" adıyla anılan bir çeşit meslek grubu (!) var. Özellikle 90'lı yıllarda patlama yapan, televizyon kanallarına bile reklam verebilen bir oluşum olduğu herkesin malumu. Bütün bu şartlar altında Sadece Seni Sevdiğimi Söylemek İçin Aramıştım'ı okumak farz olmuştu.

Aslında kitaba ilk başladığımda çekincelerim yok değildi. Sadece belli kesim tiplerin en ilkel içgüdülerini tatmin etmek için kullandığı bir platformda aşk nasıl olur ne kadar olur bilemiyordum.

Endişeler, umutlar ve beklentilerle kitaba başladığımda bütün bu korkularımın yersiz olduğunu anladım. Sude veya nam-ı diğer Su hazırlamak istediği bir tez için konu olarak "Telekız" kavramını seçmiştir. Tabii Sude'nin bu işe bilimsel bakış açısıyla bakması karşlaşacağı hiçbir şeyi değiştirmez. Tam olarak umduğum ve beklediğim gerçekçilikle okuyucuyu da gereksiz ayrıntılarla boğmadan Sude'nin ev işleri yaparken erotik sohbetlere girmek zorunda kaldığı gerçeğini de es geçmiyor.

Tabii aslında bütün bu anlattıklarım kitap için sedace bir başlangıç ve giriş. Asıl hikaye Mert'le birlikte gelişiyor ve hiç beklemediğimiz yönlere gidiyor. Mert'le telefonda paylaşılabilecek yakınlıktan çok daha fazlasını paylaşsalarda mantıklı olan tek şeçenek, yani kesin bir ayrılık yakalarına yapışıyor.

Kitapta gerek diyaloglar gerek betimlemeler eğlenceli ve göz doldurur cinstendi. Sude'nin annesiyle Mert'in tanışması gibi insanı eğlendiren ve yüzünde gülümseme bırakan detaylar efsane olaylar arasındaydı. Sadece Seni Sevdiğimi Söylemek İçin Aramıştım tam anlamıyla gerçek bir modern zaman masalı.

Eda Tuzcalı'nın kalemini beğensem de kitapta yan karakterlere çok fazla yer verildiğini söylemeden geçemeyeceğim. Yani huzur içinde bir yemek yiyebilmelerini isterdim mesela, okuyanlar hemen hislerime katılacaklardır. Gerçi yan karakterlerin hikayelerini okuma ihtimali beni gülümsetmiyor da değil.

Herkese Keyifli Okumalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...