29 Aralık 2014 Pazartesi

2014'te OKUDUĞUM EFSANEVİ KİTAPLAR #İLK10



2014'ü arkamızda bırakırken herkese yeni senede ailesiyle sağlıklı, mutlu, refah içinde geçecek bir 2015 diliyordum. 2014 benim için çok kötü bir yıldı, aslında hayatımın en kötü yılı da olduğu söylenilebilir. Yine de 2015 için umutluyum. Benim gibi 2014 yılına lanet okuyan herkese de umutlu olmalarını tavsiye ediyorum. Hayat bu 2015 çok güzel şeyler getirebilir, buna da kimse engel olamaz.

Bu postta 2014'te okuduğum en güzel kitapları bir kez daha listeleyeceğim, bunu hem güncel bir tavsiye listesi gibi düşünebilirsiniz hem de okuduğumuz efsane karakterleri yad etmek olarak. Tekrar herkese iyi seneler diliyorum. Kendinize iyi bakın.


YOLUN SONUNDAKİ OKYANUS - NEIL GAIMAN


Neil Gaiman'ın okuduğum ilk kitabı olan Yolun Sonundaki Okyanus benim için yeri çok özel olan bir kitap. İçinde aşk, seks ve bol bol karizma olmayan ama insanın gerçekten içine dokunan gerçek bir hikayeydi. Benim için en iyiler listesine giriş yapmaması imkansızdı duru anlatımını unutmak imkansız.


DUBLIN CADDESİ - SAMANTHA YOUNG


Dublin Caddesi'ni bu sene okuduğum en güzel aşk romanı ilan ediyorum! Eğer hala okumayan varsa şiddetle okumalarını tavsiye ederim çünkü diyaloglar bile hala aklımda ve kitap aklıma geldikçe beni gülümsetiyor. Erotizm, aşk, aile bir hikaye ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. 


HANNIBAL DOĞUYOR - THOMAS HARRIS


Bu kitabı ilk kez 2014'te okumuyor olsam da yorumunu 2014'te yazdığım için bu listeye dahil etmek istedim. Hannibal Doğuyor Hannibal karakterinin geçmişini ve başına gelenleri anlatan bir kitap. Aslında bu kitap efsanenin başlangıçı.


YAĞMUR SONRASI - SARAH JIO


Yağmur Sonrası Sarah Jio'yla tanıştığım ilk kitaptı. Bu açıdan benim için çok özel olsa da diğer okuduğum Sarah Jio kitapları da asla Yağmur Sonrası'nın üzerine çıkamadı. İkinci dünya savaşında geçen gerçek bir dramaydı. Tavsiye edilenlerdendir.


KUTSAL AŞK - P.C. CAST


P.C. CAST her ne kadar gece evi serisinden çok bunalsam da sevdiğim bir yazardır. Özellikle Tanrıça serisinin her kitabına ayrı ayrı yorum yazsam bitiremem. Kutsal Aşk benim için bu senenin en iyi mitolojik hikayesi Sırf bu yüzden bile okunması gerekenler listemde başı çekiyor. 


BEŞİNCİ DALGA - RICK YANCEY


Bu senenin en iyi bilim kurgu eseri açık ara Beşinci Dalga'dır. Okurken nefesimi tuttum, saçımı başımı yoldum ve ikinci kitabı soluksuz bekliyorum. Yanılmıyorsam filmi de çekilecek bu eseri şimdiden okumanızda fayda görüyorum. 


RÜZGAR GİBİ GEÇTİ - MARGARET MITCHELL


Bu kitap için iki satırda özetleyebileceğim hiçbir şey yok. Rüzgar Gibi Geçti aşkın, ihtirasın, kibirin, savaşın, kazanmanın ve kaybetmenin hikayesi. Ölmeden önce mutlaka okunması gerekenler arasında kült bir eser.


AŞKA VAR MISIN? - NATASHA BOYD


Aşka Var Mısın yine bir rock star ve sıradan kızın aşkı hikayesi olsa da her bakımdan türdeşleri Aşkın Müziği ya da Tutkulu Notalar'dan farklı. Çok daha gerçekçi, duygulu ve okunur diliyle senenin en iyi müzisyen konulu kitabı. 

 
KEŞKE SENDEN NEFRET EDEBİLSEYDİM - LUCY CHRISTOPHER


Bu sefer senenin en korkunç kitabıyla karşınızdayım. Dehşete düşmek, ürpermek ve mide bulantısı yaşamak istiyorsanız Keşke Senden Nefret Edebilseydim önerebileceğim kitapların başında geliyor. Dumur edici olay örgüsü ve ters köşe eden finaliyle sonsuza kadar takdirimi kazanacak. 


ÇİRKİN GÜZEL - ASLIHAN AKAGÖZ


Bu kitabı listeye eklememin sebebi çok düşük beklentiyle okuduğum bir kitap olmasına rağmen beni çok şaşırtması ve beğenimi kazanmasıdır. Çirkin Güzel 2014'te türk yazınında en beğendiğim kitap kategorisine sokuyor ve size de öneriyorum.


 HERKESE MUTLU YILLAR DİLERİM.


2 yorum:

  1. Blog etkinliğinden geliyorum :)
    Blogunu severek takibe aldım
    Bende bana beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. mutlu yıllar canım senden nefret edebilseydim lgimi çekti bi bulayım kitabı

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...