6 Aralık 2014 Cumartesi

HASAT (HARVEST) - TESS GERRITSEN


Herkese merhaba derken değerli arkadaşlar peşinen söylüyorum bu bir övgü yazısıdır. Hatta ve hatta övgüden fazlasını da hak eden bu kitaba ödül vermek isterdim o kadar söyleyeyim.Uzun zamandır bu kadar keyifli, bu kadar sürükleyici, bu kadar tadı damakta kalan bir kitap okumamıştım.

Tess Gerritsen zaten çok severim ancak tüm kitaplarını okumamıştım. Çok tesadüfi oldu Hasat'ı satın almam. Aslında birkaç tanıtımda gördüm ve şöyle bir konusuna bakarak almaya karar verdim bu kitabı. Kitap bana ilk ulaştığında itiraf etmeliyim ki acaba bu kitabı almakla hata mı ettim? diye düşündüm. Çünkü kapak tasarımı gerçekten iyi değil. Dürüstçe ne düşündüğümü yazıyorum arkadaşlar. Evet kapak tasarımı kötü, yazı puntoları küçüktü, biraz daha açık bir basım yapılabilirdi. Ama içerik harika ötesiydi. Uzun zamandır bir kitabı elime alıp da üç saat elimden bırakamama gibi bir durumu yaşamamıştım. Evet evet o kadar sürükleyici ve insanı merakta bırakan bir konusu var. Olanca yoğunluğuma rağmen kitabı üç günde bitirdim diyebilirim.

Dr. DiMatteo (kısaca Abby) Bayside Hastanesi'ne kabul edilen iki yıllık başarılı bir cerrahi asistanı. Sevgilisi Mark ise göğüs cerrahisinde uzmanlaşmış bir diğer hekim. Olaylar zinciri öyle bir gelişmeye başlıyor ki; tahmin etmek mümkün değil. Gerçekten inanılmaz bir kurgu diyebilirim. Kitabın türü için polisiye gerilim denildiğine bakmayın (kitabın üzerine öyle yazmışlar) tam olarak değil.

Dozlar öyle güzel verilmiş ki, sizi ne aşırı kasıyor ne de aşırı polisiye takipler vs. ile bunaltıyor. Ve şunu da belirtmeden geçmek istemiyorum ki kitabı gerçekten bilen birinin, yani mesleki konulara hakim birinin yazması çok farklı. Biliyorsunuz ki Tess'de bir hekim aslında. Tıbbi terminolojiyi öyle güzel kullanmış ki. Sizi hiç sıkmadan anlayacağınız ama bir o kadar da etkileneceğiniz şekilde aktarmış. Anlatılmaz okunur yani o kadar demek istiyorum.

Spoiler vermeden yazmakta ne kadar zorlandığımı anlatamam. Spoi vermeden yazmaya özen göstermemin asıl nedeni kitabı gerçekten okumanızı istiyor olmam. Abby ikinci yılında başarılı bir cerrah olarak Bayside hastanesi nakil ekibinde görevli olan sevgilisi Mark'ın önerisi ve desteği ile ekibe katılması için teklif alır. Bu teklif gayri-resmi bir şekilde yapılmıştır. Ama neredeyse bir tarikat gibi kapalı bir grup olan bu ekipten aldığı teklif için Abby çok sevinmiş ve onore olmuştur.

Bu arada Vivian Chao Abby'nin kendisine örnek aldığı başarılı bir başka cerrahtır. Vivien'ın genç hastası ile Abby'nin ölmek üzere olan hastası nakil için eşleştiğinde iki hekimin yolları kesişir. Abby belki biraz duygusal davranarak ve hastane kurallarını tamamen hiçe sayarak Vivian ile birlikte hareket eder ve sonrasında tabi ki başı ciddi beladadır. Ancak bu durum sadece hastane yönetimi ile yaşanan idari bir sorun değildir.

Victor Voss karısı Nina için yapmayacağı hiçbir şey olmayan zengin ama aşırı zengin bir adamdır. Ve Nina kalp hastası olduğu için nakil beklemektedir. Ancak nakil listesinde üç numaralı sıradadır. Yaşam hakkı ile ilgili çok ciddi düşüncelere sevk ediyor kitap sizi bazı yerlerde.

Şimdi artık bundan sonrası Rus mafyasından tutun, doktorların para için neler yapabilecekleri, birçok insanın hayatına hiç tereddütsüz nasıl son verildiği gibi olaylar silsilesi başlıyor.

Bir doktorun hayallerini, kariyerini ve daha da önemlisi hayatını etik kurallar için feda edebilitesi nedir? Etmeli midir? Bir kadının neleri göze alabileceği, ne kadar cesur olabileceğini düşünüp sorgulamanızı sağlıyor. En önemlisi paranın ve güç hırsının insanı getirebileceği noktadır ki o nokta hainlikte ve vicdansızlıkta zirve yaptığı yerdir insanın. İnanın okurken titredim. Yapamaz sandım ama o yaptı.

Okumalısınız... Ciddi söylüyorum kesinlikle okumalı ve tavsiye etmelisiniz çevrenize. Çok ama çok başarılı bir yazım, inanılmaz akıcı ve kesintisiz macera, insanların ne kadar kötü veya ne kadar iyi olabileceğine dair güzel bir hikaye.

2 yorum:

  1. öncelikle merhaba.

    bu abla bana adli tıp doktorluğunu sevdirmiş, yanlış meslek seçtiğimi anlamama vesile olmuştur. sanırım 3 4 kitabı hariç yazdığı tüm kitapları okudum. gerçekten seviyorum yazdığı konuları. aslında aşkı daha az dahil etse daha mutlu olurum ama o kadar da olur diyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Yorumlarınıza aynı içtenlikle tamamiyle katılıyorum.Bir kitap ancak bu kadar güzel olabilirdi.Resmen tadı damağımda kaldı.Tıp mesleğinden olan olmayan herkesin okuması gereken bir kitap..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...