17 Eylül 2015 Perşembe

EN GÜZEL HEDİYEM - JULIE GARWOOD


Kapağını gördüğüm anda aşık olduğum bir romanı nihayet okuma fırsatı buldum ve açıkça söylemeliyim ki kitap beni zerrece hayal kırıklığına uğratmadı. Liseli kızlar gibi beş dakikada bir kikir ederek, her satırını severek okudum. Beklediğimden çok daha güzeldi bile diyebilirim.

Konusundan biraz bahsetmem gerekirse Leydi Sara ve  St. James Markizi düşman ailelerin çocuklarıdır. Kral düşman aileleri birleştirmek için iki ailenin küçük yaştaki çocukları arasında bir nikay kıyar. Ve anlaşmayı bozan taraf kim olursa diğer tarafa kraliyet arazileri verileceğini buyurur. Böylece iki aile de değerli arazilerden vazgeçip evliliği bozamaz.

İkili bu olaydan sonra birbirlerini on dört yıl boyunca görmez. On dört yılın sonunda aralarındaki anlaşmanın süresi bitmek üzereyken St. James Markizi gelinini almak için yola koyulur. En son dört yaşındayken gördüğü sarışın çocuk aradan geçen ondört yılda onsekiz yaşında harika bir genç kadına dönüşmüştür.

Söylemem gerekirse kitap inanılmaz bir romantizm ihtiva ediyor. Çok fazla gereksiz karakter yok ve kitabın çoğu bir gemide geçtiği için çiftimiz sürekli başbaşa. Sara öyle harika bir kadın ki insan gerçekten herkesin ona aşık olabileceğini düşünüyor kitabı okurken. Yüzünüzde sürekli bir gülümseme oluyor ve kendinizi kahkaha atarken buluyorsunuz. Kitap için yapılabilecek en iyi ve kısa tanım kesinlikle; nüktedan.

Kitabın erotizm düzeyi yüksek ama asla ve asla erotik roman sınıfına girmiyor. Sınıfına girmemesini bırakın yanından bile geçmiyor. Erotizm düzeyi gayet kusursuz. Çiftlerin davranışları yaşadıkları devre oldukça uygun. Özellikle St. James Markizi yani nam-ı diğer Pagan tam bir fantazi ürünü. Kaslı, yakışıklı, vahşi, sahiplenici, tutkulu, dürüst yani saymakla bitiremiyorum. Günümüzde bir adamda ne yoksa bu adamda o var. Okurken aşık olabileceğiniz sayılı karakterlerden.

Julie Garwood kitaplarını zaten severim ama inanın ki bu okuduğum en güzel romanı olabilir. Blog'ta yazmasam da Gelin adlı kitabını da bayağı sevdiğimi söyleyebilirim. Bu kitabın bana göre tek eksik yanı vardı. Bir elli sayfa daha yazılmalıydı. Yani mutlu bir sonu var, klasik ve tahmin edilebileceği gibi ama bana yeterli gelmedi. Galiba biraz daha mutluluklarını okumayı isterdim. Doyamadım sanırım romantizme. Yine de kitaba olan sevgim zerrece azalmış değil. Kısaca türünün sevenlerine, bütün kadınlara tavsiye edebileceğim bir kitap kendisi.

Herkese Keyifli Okumalar...


5 yorum:

  1. İlgimi çekti. Eğer denk gelirsem alıp okuyacağım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabını okumama rağmen Garwood'u ben de severim, kitapları beni mutlu ediyor :) Favorim Gelin :)

    YanıtlaSil
  3. O kadar guzel ve istahli yazmissiniz ki yarin direk gidip bunu alicam☺ Sevgiler pelinceyasam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Kitabı Türkçe çevirisi basıldığı zaman almayı çok istemiştim ama belki beğenmem diyerek daha sonraya ertelemiştim. Yorumunuzu o kadar çok beğendim ki en kısa zamanda almak istiyorum, paylaşımınız için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  5. yeniyim yorumu okuyunca yapacağım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...