12 Ekim 2015 Pazartesi

BAHÇEMDEKİ YABANCI - DEBORAH INSTALL


Merhabalar, bugün size bahsedeceğim roman Bahçemdeki Yabancı. Kitabı gördüğüm ilk an ona hemen sahip olmak istedim. Zenginli, kontlu, ceo'lu, aşklı, seksli ve vampirli kitaplardan gına geldiği için güzel bir ara olacağını düşündüm. Ve düşüncelerimde yanılmamışım.

Kitapta aslında sadece iki karakter var. bunlardan biri Ben biri de Tang. Ben evliliği kötü giden, hayatı kötü giden, ailesinin ölümünü atlatamamış, hayata tutunamayan bir adamdır. Bir gün evlerinin bahçesinde bir oğlan çocuğu olarak tasarlanmış, eski, küçük bir robot görür ve bu robot bütün hayatını değiştirir. Kitabın arka kapağında da tam olarak böyle bir şeyler yazıyor zaten.

Yazarın ilk kitabı olduğu çok bariz belli ama bunu kötü bir şey olduğu için söylemiyorum. Çok güzel işlenmiş çok güzel bir konu var ortada ama kurgusunda ve tekniğinde bazı eksikler bariz. Gerçi beni rahatsız etti mi diye sorarsanız hayır etmedi. Son sayfasına kadar sabırsızlıkla çevirdim ve inanılmaz keyif alarak okudum.

Kitabın başındaki Ben'le kitabın sonundaki Ben arasında inanın ki dağlar kadar fark vardı. Her ne kadar kitabın başında Amy'ye hak verir gibi olsam da sonradan bu konudaki fikrim değişti. Kesinlikle Amy'nin Ben'i ya da şöyle söyleyelim "Yeni Ben'i" hak ettiğini düşünmüyorum. Tabii bütün bunlar yan konular. Asıl kahramanımız Tang.

Tang çok zeki ve küçük bir çocuk gibi. Öğreniyor, taklit ediyor ve hissediyor. Çok eski püskü olmasına rağmen hiçbir android'de bulunmayan gelişkin bir kişiliğe ve özgür iradeye sahip. Ben'i daha iyi bir adam yapan ve sorumluluk almaya hazırlayan da bu. Bir baba ve oğul ilişkisi söz konusu ve bu bana kalırsa inanılmaz sevimli.

Özellikle anlatımlar insanın gözünde canlanıyor. Bir robot olmasına rağmen Tang'in vücud dili, mimikler ve bariz tepkileri var. Benim için başından sonuna kadar sıcacık ve içten bir hikayeydi. Her ne kadar sonu tam bağlanılmamış gibi görünse de bence soru işareti olan hiçbir şey yoktu. Her şey olması gerektiği gibi tıkır tıkır yerine yerleşti. Bizim görmemize gerek yok içim rahat, su akıp yolunu bulacaktır. Herhalde bu hikayenin sonu için en güzel yorum bu olabilir.

Herkese Keyifli Okumalar...

2 yorum:

  1. Anını, düşünceni veya tecrübeni paylaş!
    http://www.paylas.manaycafe.com

    YanıtlaSil
  2. Çok merak ettim kitabı:)
    Farklı bir konusu var. Ama.bir robotun dünyaya gelmesi bana Pk isimli çok sevdigim hint filmini hatırlattı:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...