18 Aralık 2015 Cuma

DARMADAĞINIK - EMMA CHASE


Çok eğlenerek okuduğum bir serinin ikinci kitabıyla karşınızdayım. Serinin ilk kitabı Karmakarışık'ı daha önce blogumda yorumlamış ve ne kadar sevdiğimden sizlere bahsetmiştim. Bu yüzden ikinci kitabı da büyük bir hevesle aldım ve doğrusu beni hayal kırıklığına uğratmadı.

Herkes tamamen hatırladığınız gibi ama bu sefer bakış açıları değişik. Olayları artık erkek karakterimizin değil de kadın karakterimizin ağzından dinliyoruz. Açıkçası bunun hoşuma gidip gitmediğinden kitap boyunca emin olamadım. Zira ilk kitabın benim için özel ve farklı olan yanı erkek bir karakterin bakış açısından yazıılmış olmasıydı. Fakat kitabı okudukça mizahından herhangi bir şey kaybetmediğini fark ettim ve olduğu şekliyle sevdim.

Kitabın konusuna gelirsek ilk kitapta anlatılan zamandan iki yıl sonrasında olup bitenleri anlatıyor. Yan karakterler her zamanki gibi güçlü ve eğlenceli. Sadece eksik gördüğüm nokta Drew'in kız kardeşine birazcık az yer verilmesiydi. Onun dışında olayların gelişimi gayet okuyucu mutlu edecek biçimde. Zaten bu kitaptan da daha fazlasını beklemek haksızlık olur. Çünkü bu hikaye romantik komedinin kağıda dökülmüş şekli.

Birazcık klişe şekilde olaylarla ve türk filmlerini aratmayacak yanlış anlaşılmalar yüzünden çiftimiz çok ama çok kötü bir biçimde ayrılır. Drew Evans'ın tam bir hayvan olduğunu kelimenin gerçek manasıyla görürüz ama tabii ki bütün bu yanlış anlaşılmalar ve karışıklıklar sonunda tatlıya bağlanır. Yukarıda kitabın yazım dilini sevdiğimi söylemiş olsam da yazarın son bölümde tekrar Drew'ün bakış açısına dönmesiyle yüzümde beliren gülümseme nirvanalara ulaştı.

Bu kitap için söyleyebileceğim tek şey eğlenmek, gülümsemek ve kafayı dağıtmak isteyen herkesin saatın alması gerektiği. Ciltli basımı ve kapağı bile insanı kendine aşık edecek cinsten. Kapağa rağmen söylemek istiyorum ki kitap kesinlikle erotik bir kitap değil. İçinde erotik sahneler olsa da asla bu genele yayılmıyor. Böyle bir çekincesi olanlar için not düşmüş olalım.

Herkese Keyifli Okumalar...


2 yorum:

  1. Konusu güzelmiş:) Okumak isterim. Türk filmi klasiği yanlış anlaşılmalaar kitaba yön vermiş:)

    YanıtlaSil
  2. Ben Karmakarışık'ı da Darmadağınık'ı da severek okudum. Aslında Darmadağınık daha çok hoşuma gitti ama bu içindeki olaylardan kaynaklanıyor. Yoksa Drew'in anlatıcılığını daha çok sevdim. Bu serinin başka kitapları da varmış. Dilimize çevrildikçe alıp okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...