13 Haziran 2016 Pazartesi

ÖLÜM LİSTESİ - LAURELL K. HAMILTON


Güzel bir Anita Blake kitabı ile yine karşınızdayım. Ölüm Listesi isimli kitabı sizlere biraz tanıtmak istiyorum. Aslında serinin fanları zaten çoktan okumuşlardır diye düşünüyorum. Ben biraz geç kaldım kitabı okuma konusunda. Ama Anita'yı tanıyan ve diğer kitapları okumuş bir kişi serinin son çıkan kitabını okumadan bırakır mı? Asla.. Kim takıntılı? Ben mi?

Bu kitapta beni en çok rahatlatan ve mutlu eden seks dozunun azaltılmış olmasıydı. Evet bundan önceki üç kitap inanılmaz derecede aşırı seks içeriyordu ve açıkçası bu durum beni çok da mutlu etmemişti. Bir noktadan sonra tadı kaçıyor ve bayıyor sürekli yatakta geçen uzun uzun sayfalar sıkıcı olabiliyor. Eski yani tanıdığımız Anita geri gelmiş gibiydi diyebilirim. En azından ben öyle hissettim. Kaçma, kovalama kısacası action her zaman yakışıyor Anita'ya.

Eyaletler arası bir cinayet soruşturması için resmi olarak Ajan Anita Blake göreve çağırılır efendim. Tabi ki özel ajan Ted Forrester ile birlikte. Yani nam-ı diğer Edward. Edward'ı fanlar hemen hatırlayacaklar ama bilmeyenler için söylüyorum. Buz gibi soğukkanlı kiralık katil, vampir avcısı kısacası duygusuz bir ölüm makinesi. Ancak Anita'nın anlaşılmaz bir şekilde dostu ve arkadaşı. Anita her ne kadar kendisini öldüreceğinden endişe etse bile Edward'a  sonuna kadar  güvenir.

Her ne kadar yasal bir cinayet soruşturması gibi görünse de işin perde arkası tamamen farklıdır. Karanlıkların Anası uyanmıştır ve Anita'nın bedenini ele geçirmek istemektedir. Şehirdeki kaplan adamların öldürülerek Anita evinden ve güç aldığı erkeklerinden çok uzağa sürüklenmiştir. Güçsüz ve zayıf olması bu şekilde sağlanmaya çalışılmıştır. Vampirlerin ölüm timi, son derece güçlü ve gizli bir topluluk olan Harlequin'ler Anita'nın peşindedir. Amaç canlı olarak teslim alınıp Marmi Noir'in bedeni kullanmasına olanak sağlamaktır. Tabi ki bu konuyu sadece Anita ve bizim grup bilmekte, ancak üniformalılara hiçbir şey söylenememektedir. Çünkü eğer bilirlerse Harlequin'ler gizlilikleri uğruna tüm şehri bile yok edebilirler.

Bu noktada Anita büyük bir tehlike altındadır. Yetmezmiş gibi evinden çok çok uzakta hem duygusal olarak hem de metafiziksel olarak bir zafiyet içindedir. Ardeur'ün beslenmesi sorununu saymıyorum bile. Neyse ki bu konuyu Ethan adında bir kaplan adam çözüyor. (Kısa bir an da olsa Edward'ın çözeceği fikri midemi düğümledi cidden)

Beni en çok ama en çok rahatsız eden ve eksikliğini duyduğum konuyu dile getiriyorum. Jean-Cloude yok. (Jean-Claude Anita'nın vampir sevgilisi ve St. Louise şehrinin vampir efendisi)  Evet arkadaşlar bu kitapta resmen Jean-Claude yok yahu.. Olacak iş mi? Bu ne demek biliyor musunuz? Kitap sıkıcı demek arkadaşlar. Bir tek bu nedenle bile bu kitap çok sıkıcı denilebilir. Lourell'in bazen ne yapmaya veya ne denemeye çalıştığını anlamakta güçlük çekiyorum. İlk kitaptan bu yana Anita'nın metafiziksel anlamda gelişmesi dahil her konuda, varlık gösteren ve son derece renkli bir karakter olan Jean-Cloude'u dışlamakla ne elde edeceğini düşünüyor? Kendini bu şekilde çok mu başarılı buluyor? Bilemedim. JC'nin sadece adının geçtiği sayfalarda bile yüreği hoplayan okura bu yapılan resmen zulumdür. Yazarı bu nedenle esefle kınıyorum.

İçerik olarak biraz zayıf olmuş sanki. Detaylara ve gereksiz diyaloglara o kadar takılınmış ki; Karanlıkların Annesi Marmie Noir'in ölümü sanki geçiştirilmiş gibi geldi bana. Bu kadar büyük bir kötünün ölümü daha zorlu ve daha uğraştırıcı olmalıydı. Yani kitabın başı ve ortaları sakız gibi uzatılırken sonu hızlıca toplanmış. Olaf'ın (seri katil ama kadınlara işkence ederek seks sırasında berbat bir şekilde öldürmekten zevk alan, sapık ve sadist bir seri  katil. Aynı zamanda Edward kadar iyi bir başka avcı)  başına gelenler son derece düşündürücü bence.

Serinin takipçilerine mutlaka okumalarını tavsiye ederim. Ancak seri ile yeni tanışacak kişilere bu kitaptan başlayabilirsiniz. Çok beğeneceksiniz deme lüksüm yok gibi sanki. Siz mutlaka "Suçlu Zevkler"den başlayın. Serinin ilk kitabı çok daha güzel olur. Ben şahsen tesadüf eseri "Mavi Ay"dan başlamıştım serinin dördüncü kitabıydı yanlış hatırlamıyorsam. Aşık olmuştum ve serinin diğer tüm kitaplarını satın almıştım.

                                                         Herkese Keyifli Okumalar...

1 yorum:

  1. Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...